طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص

طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص

توسط بانو نسرین بخش زیتون سایت مابانو

π@§®iπ:
طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص ساده و راحت
مواد اولیه :
شکر ۱لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
ارد ۲لیوان
شکلات تخته ای ۱۰۰گرم
پودر کاکائو ۱۰قاشق غذا خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
کره ۱۰۰گرم
شیر ولرم ۱/۲ لیوان
تخم مرغ  ۴ عدد


طرز تهیه : شکلات تخته ای و کره را داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا آب شود سپس شکر و پودر کاکائو را اضافه و مخلوط کنید ، پس از مخلوط کردن مواد باید شیر ولرم را اضافه کنید ، کمی هم بزنید و از روی حرارت بخار آب بردارید و کناری قرار دهید تا مایه شکلاتی خنک شود.

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با همزن بزنید تا کف کند سپس مایه شکلاتی را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و با همزن کمی بزنید و پس از اینکه مواد مخلوط شدند بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

پس از اینکه مایه کیک یکدست شد آرد را روی مایه کیک الک کنید و به آرامی با قاشق مخلوط کنید ( کم کم ارد را الک کنید و دورانی و در یک جهت هم بزنید تا مایه کیک آماده شود ) ، پس از اتمام کار مایه کیک را داخل کاسه ای بریزید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند.

ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید و دیواره های قالب را نیز چرب کنید سپس مایه کیک را در قالب بریزید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید ( دمای فرها متفاوت میباشد و باید پس از ۴۵ دقیقه کیک را بررسی کنید، خلال چوبی یا چاقویی را وارد کیک کنید و اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک شکلاتی پخته است ).

پس از پخت کیک را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا کیک خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کنید و به ۲ یا ۳ لایه برش بزنید ، میان لایه های کیک را با خامه فرم گرفته یا سس شکلاتی یا خامه شکلاتی و … تزیین کنید ، برای روی کیک نیز میتوانید از شکلات تخته ای خرد شده و … استفاده کنید.

پ.ن
توی اینهمه دستور کیکی که درست کردم این اولین دستوری بود که برای مایه کیک زمان استراحت در نظر گرفته بود و از آخرم نفهمیدم منظورش چیه چون هم پف کیک طبیعی بود هم مزیت خاص دیگه نداشت فکر کنم میخواست مثلا خاص باشه

کیک کاملا شکلاتیه طعم شکلات توش فریاد میزنه واسه همین پیشنهاد میکنم از شکلات مرغوب استفاده کنید شیرینی کیک نسبتا کمه مخصوصا اگر از شکلات تلخ استفاده کنید
بافت کیک کاملا منسجمه و نسبتا سفته به خاطر وجود شکلات پس توقع یک کیک لطیف و نرم رو نداشته باشید ازش.
در کل کیک بدی نیست و طعمش خوبه اما با توجه به میزان شکلات و پودر کاکایو و موادش به نظر من رسپی های جایگزین بیشتری واسه این نوع کیک وجود داره.
شاد و پیروز باشید

طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن